8 Ekim 2015 Perşembe

Turşu Zamanı

Lezzetinden hiç vazgeçemediğim kış aylarında soframda muhakkak olmazsa olmazım 'turşu'nun yapım telaşı vardı bugün evde.Bir aydır erteliyordum fikir olarak kafamın köşesinde kemiriyordu için için beni, hadi ama , geç kaldın,elini çabuk tut diyordu iç sesim.Sabah artık çok geç kaldım huysuzluğuyla semt pazarına gittim. Aradığım herşeyi tezgâhlarda görünce sevinçten o hepimizin bildiği bilmecenin kelimeleri eşlik etmeye başladı alışverişe...Küçücük fıçıcık içi dolu turşucuk.Başladım ondan bundan seçmeye.Benim turşumda lahana var!Kornişon var!Acur var!Kelek var!Yeşil domates var! Havuç var!Bol bol sarımsak var!!!Hımm tarif isterseniz göz kararı yaptım cevabından hoşlanmıyacağınızı biliyorum. 10kg'lık bidona 1 minik şişe sirke, limontuzu,1 yemek kaşığı  toz şeker,bol sarımsakla sonuç şahane oluyor



9 yorum:

  1. Sezonu sondan yakalamışsın ama, tam yakalamışsın gibi. :)

    Bol afiyetle tüketirsiniz umarım. Sevgiler!

    YanıtlaSil
  2. bende daha 2 gün evvel kurdum bu güzeli:)
    havuç, kelek, kornişon ne buldumsa kattım karıştırdım:)
    afiyetle yiyin sizde..

    YanıtlaSil
  3. Ağzım sulandı :)
    Eline sağlık, afiyetle yensin inaşallah :)

    YanıtlaSil
  4. Mum nesfisto olmuştur eminim.

    YanıtlaSil
  5. hiç denemedim, merak da etmedim;)) şimdilik ablam sağolsun diyorum ben:))
    afiyetle tüketin zinya'cım.
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablan yapıyorsa sanada yemek düşer Nagehancım:)Çok teşekkür ederim canım

      Sil