1 Ekim 2015 Perşembe

Kahve

Yıllar yıllar önce işittiğim çocuksun içme 'arap' olursunun üstünden çok vakit geçti.Her türlüsüne olan merakım günbegün arttı.Şimdilerde 3. dalga kahvecilik akımıyla kahveyi çekirdek olarak alıp,farklı tekniklerle demleme yöntemlerine olan ilgim arttı.3. dalga beceri istiyor herşeyi kendimiz yapmamız gerekiyor.Kahveyi bulmak, çekmek ve 3. dalga demleme yöntemlerinden seçmek gerekiyor.(sifon, aeropress gibi)işin ilginç yanı demleme tekniğine göre kahvenin tadıda farklı oluyor.Tıpkı şarap ve şarap tadımı nasıl bigi birikimi gerektiriyorsa kahveninde aynı şekilde demleme yöntemleriyle çekirdekleriyle tadıyla kokusuyla sunumuyla fark yarattığı bir dönemdeyiz.Hakkında yüzlerce yazı yazılmıştır kahvenin hiç çay sevmeyen biri olarak diyebileceğim kırk yıl hatırı olan bi içecek olarak anılmak bile efsane olmasına yeterlidir.İnstagramda en sevdiğim şey kahve fotoğrafları bol bol kendimde yayınlıyorum.


5 yorum:

  1. Ve bizler senin kahveli fotoğraflarını çok seviyoruz . Çok fazla yazıp bizi mutlu etmen dileğiyle blog dünyadına hoş geldin

    YanıtlaSil
  2. 3. dalga akımında kahveye gösterilen özen ve saygı, verilen emek benim gibi kahveyle pek arası olmayan birine bile kahve içirtir. Sanırım bu ritüeli seviyorum. Benim için kahvenin kokusu bu dünyada burnumun aldığı en güzel kokulardan biri, ama içince maalesef migrenimi tetikliyor. Siz benim yerime de bol bol için :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikaten ritüeli bile çok keyifli ,migren ağrısını bilirim yılda 1/2 defa banada uğruyor sizi çok iyi anlıyabiliyorum...

      Sil
  3. Merhaba, bır şekilde karsilasmamiza sevindim. Kahve severlerdenim sevgiler.

    YanıtlaSil