3 Ekim 2015 Cumartesi

Kahvaltı Keyfi

Günün yemesi en zevkli ve en zengin öğünü kesinlikle kahvaltı. Hiç üşenmeden hazırladığım kahvaltı sofralarını aileyi şımartma aktivitesi olarak görüp hele hele günlerden pazarsa iyice coşuyorum. Hiç yemek yapmayı sevmeyen birinin bile görsel olarakda doyurucu bir kahvaltı hazırlaması kolay diye düşünüyorum. Pazar gününü 'aile' günü ilan etmiş biri olarak es kaza dışardaysam o yok bu yok diye homurdanıp türlü bahaneler yaratıp kendi kendimi mutsuz ederim. En sevdiklerimin başında mevsimine göre reçel yapmak,onların minik kaselerde boy göstermelerine soframa renk katmalarına bayılıyorum. Kimi zaman kamkat, turunç, kimi zaman ayve kimi zaman vişne, çilek, mürdüm eriği.Geçeden yıkayıp temizleyip büyükçe bir tencerede tepeleme toz şekeriyle beklettiğim meyvaların kaynarken etrafa yaydıkları mis kokuyu dünyalara değişmem.Mevsimlerden yazsa  özenle sarar bir iki gün güneşte kıvama gelmesini beklerim. Bir yere yetişme çabası olmadan zamanın bol olduğu tembelliğin dibine vurulduğu pazar günlerine neşeli kahvaltılarla başlayın.Sevgiler








5 yorum:

  1. Zinyacım, yukarıdaki kahvaltılardan "mavi balıklı" olanını hazırladığında aynı sitedeydik ve bu müthiş kahvaltıyı kaçırdım :) Ama bir daha olursa kaçırmam ona göre :) doğuştan gelen yaratıcılığın ve zevkliliğinle, bir şeyler yapmanı bekliyordum zaten. Bu blog beni şaşırtmadı yani. Takipçinim :) Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Kamkat reçelini ilk defa duydum, ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor :)
    Blogunuz da hayırlı olsun, bol paylaşımlı günler diliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Afiyet şeker olsun! Erik reçelindeki kese kağıdını, etiketi, damgayı çok sevdim. Blog dünyasına hoşgeldiniz :)

    YanıtlaSil